PASSEJADES ELIT

Sant Julià de Lòria

Vina a conèixer els camins de Sant julià de Lòria!!!

La nostra proposta es d’animar-vos a fer unes passejades tranquiles i gaudint del paissatge i el recorregut.

Els nivells de dificultat estàn pensats per persones no expertes en recorreguts de muntanya i en aquest sentit s’ha fet la valoració dels nivells de dificultat i temps aproximat.

Bona passejada!!!

1 – Sant Julià-Horts

2.7 km    Inici: Plaça del Solà

+130 m  Fi: Plaça del Solà

-130 m    Durada aprox. 45′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça del Solà , pujarem pel nou vial fins arribar a la plaça Lauredia, allí pujarem pel carrer ? fins trobar el camí ?, una vegada sortim a la carretera de Certés, continuarem pujant per aquest fins la primera corva on trobarem el camí que baixa pel horts i que dona a la carretera de la Rabassa, pujarem uns 200m per la carretera fins a trovar el camí d’Aixirivall que agafarem per baixar fins el centre del poble i d’allí al lloc d’inici.
  • Caminada sense cap dificultat, transcorr per zona urbana i dona la volta practicament al centre del poble.

2- Camí Borda Bringué-camí Fontaneda

3.4 km    Inici: Plaça del Solà

+231 m  Fi: Plaça del Solà

-231 m    Durada aprox. 1h30′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça del Solà, Ens dirigirem cap l’entrada del Parc Prat del Senzill, al costat dret de l’entrada comença un camí en direcció a la Borda del Germà, en un principi amb desnivell planell i després comença guanyar alçada, alternant trams planells fins arribar a la borda del Bringué, en aquest punt pujarem un tram per la carretera en direcció a Coll de Jou, al cap d’un 200 metres ja podrem agafar el camí que continua pujant pel costat esquerre de la carretera fins el coll. D’aquest punt baixarem pel camí de Fontaneda fins arribar directament al lloc de partida, tindrem de creuar varies vegades la carretera durant la baixada.
  • Caminada sense cap dificultat tècnica, el desnivell no es excesiu ni la distància, cal tenir en compte que els dies de pluja o molt humits tant en la pujada com en la baixada rellisca bastant.

3- Sant Julià-Auvinyà-Aixirivall-Sant Julià

3.4 km   Inici: Plaça del Solà

+323 m  Fi: Plaça del Solà

-323 m    Durada aprox. 1h30′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça, continuem per la vorera fins el pas de vianants de devant de Sant Eloi, allí creuem i continuem baixant fins trovar el camí que puja a Avuvinya GRP, aquest ens portarà creuant la carretera de la Rabassa fins la part baixa del poble, allí agafarem el camí de Bessets de Baix, aquest camí baixa fins a creuar el riu i d’allí fins a Aixirivall. Ens dirigirem cap el centre del poble agafant el carrer que trovem just al sortir del camí, aquest carrer ens portarà fins el casc antic i continuarem per agafar el camí de la Solana que ens portarà fins a Sant Julià i d’allí podrem tornar al lloc de partida.
  • Caminada amb desnivell de pujada i baixada que es van alternant, amb algún tram que planeja una mica.

4 – St.Martí-St.Serni

3.8 km    Inici: Plaça Germandat

+291 m  Fi: Plaça Germandat

-356 m    Durada aprox. 1h30′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça Germandat, pugem per dins el poble de Sant Julià fins a la sortida trovar el camí de Sant Martí, es un camí molt dret que puja per roques estables però amb algun risc de caiguda si et surts del camí, arribem a Sant Martí, d’allí el camí va fins el poble de Nagol, pugem una mica per la carretera i arribarem a Sant Serni, d’allí mateix durt el camí que baixa fins a Sant Julià passant pels horts.
  • Caminada que cal tenir en compte el desvivell i dificultat inicial amb el camí fins a Sant Martí (també es pot pujar pel camí que podem agafar a la Font de l’Artic).

5 – SJ-Camí Senyoreta-SJ

4.3 km   Inici: Sant Eloi

+469 m  Fi: Sant Eloi

-469 m    Durada aprox. 1h

DESCRIPCIO:

• Sortida de devant del Centre Comercial Sant Eloi, pasem el pas de vianants per baixar per la vorera fins arribar a la passarel·la metàlica que ens porta a l’inici del camí de la Senyoreta. El camì puja bastant dret fent marrades, no massa amunt ja trovarem el centenari castanyer, continuem pujant franquejant alguns torrents per arribar a una pista on girarem a l’esquerra seguint aquesta pista de pujada que surt a la carretera de la Rabassa abans de Juberri, baixarem per la carretera fins trovar la senyalització del camí d’Auvinyà que agafarem de baixada i que ens tornarà directament al lloc de sortida.
  • Caminada amb desnivell de pujada forta i a continuació baixada, sense trams plans. De totes maneres tant la pujada com la baixada es franca. Farem de baixada un tram de carretera asfaltada.

6 – Camí de la Balma de la Margineda

7.2 km    Inici: Plaça Germandat

+280 m  Fi: Plaça Germandat

-280 m    Durada aprox. 2h

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça Germandat, pugem per dins el poble de Sant Julià, pasem per sota del pot de la sortida del tunel i travesem el riu Valira pel pont, continuem passant per darrera de l’hotel Peralba, creuem la carretera i anem a buscar el camí de la Balma de la Margineda, no deixarem aquest camí fins arribar aprop de la Margineda on creurem altra vegada el riu i passarem per sota de la carretera pel camí Ral. Aquest camí ens portarà directament fins el pont Romànic de la Margineda, després de visitar-lo continuarem pel camí un km aproximadament per girar i tornar pel mateix camí per on hem vingut. De tornada però podrem pujar a la Cava dels Pujos que es una cova que es trova desviant-nos per un camí que puja fort fins anar directament a la cova. Durant el recorregut podrem anar fins el lloc on acaba la via ferrata de la Margineda.
  • Caminada molt fàcil i sense massa desnivell, que combina trams urbans i de muntanya. Cal tenir en compte que el camí que puja a la Canya es molt dret i que no està garire marcat i es perd una mica.

7 – Plaça del Solà-Sant Eloi-Fontaneda

Dificultat: Baixa-Moderada

5.2 km    Inici: Plaça del Solà

+485 m  Fi: Plaça del Solà

-485 m    Durada aprox. 2h

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça del Solà en direcció al Centre Comercial Sant Eloi, just a la rotonda abans ens desviarem cap al sector de la Borda del Jaire, allí comença després del riu de Llosà un camí que puja fins la borda Bringuè, una vegada arribem a la borda cal fer uns 50m per la caretera en direcció a Fontaneda i allí podrem agafar el camí de Fontaneda, aquest camí va pujant per la solana fins arribar al poble per la banda de sota. La baixada es pel mateix recorregut.
  • Caminada amb desnivell de pujada i de baixada, sense zones planes.

8 – St.Julià-St.Serni-St.Martí

5.47 km  Inici: Plaça Germandat

+405 m  Fi: Plaça Germandat

-405 m    Durada aprox. 2h30′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça Germandat, anem per dins de Sant Julià pel carrer de les Escoles per anar a agafar el camí de la Solana, aquest camí, amb forta pendent al principi va fins Aixirivall, abans però al arribar a l’encreuament del camí del Roc de l’Àguila agafarem aquest camí per anar fins a lèsglèsia de Sant Serni creuant el riu de Llumaneres per un pont. De Sant Serni baixarem per la carretera fins la primera corva on trobarem Certés on continuarem pel camí de Sant Martí, aquest camí planeja fins arribar a l’esglèsia on la podrem anar a visitar, tornarem enrera per agafar el camí de la Font de l’Àrtic, baixarem per aquest camí fins la carretera on es trova la font, d’allí tornarem al lloc d’inici.
  • Caminada amb fort desnivell de pujada al principi i de baixada al final, amb un zona intermitja amb no massa desnivells. Cal vigilar sobretot en dies de pluja o humits la baixada del camí del Roc de l’Àguila abans darribar al riu de Llumaneres i la baixada del camí de la Font de l’Àrtic.

9 – Camí de Rocafort

Dificultat: MItja

6 km      Inici: Plaça del Solà

+782 m  Fi: Plaça del Solà

-782 m    Durada aprox. 2h

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça, pugem pel nou vial de Sant Julià en direcció a Aixovall, passarem pel pont de sota la sortida del tunel per anar a agafar l’inici del camí de Rocafort darrera l’hotel Peralba. El camí puja amb unes marrades per dins el bosc de pi roig amb forta pendent fins arribar a una cota on es surt del bosc per continuar tota l’estona amb bones vistes del poble de Sant Julià fins a coll de Jou, d’allí baixarem pel camí de Fontaneda per arribar directament al lloc de partida. Durant el recorregut trobarem una petita cavitat a la roca on podrem apreciar unes maques calcificacions i també ens podrem apropar a la cova de l’Ossa una mica mes endevant.
  • Caminada amb desnivell de pujada forta al principi i baixada forta al final, amb un tram d’uns 3.8 km entremig on es va mantenint l’alçada. Hi ha un petit pas assegurat amb cordes.

10 – Camins Aixirivall-Bessets-Mas-Solana

7 km       Inici: Plaça Germandat

+712 m  Fi: Plaça Germandat

-712 m    Durada aprox. 3h20′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça Germandat, anem per dins de Sant Julià a buscar el camí d’Auvinyà, per aquest camí pujarem fins a Aixirivall, al arribar al poble girarem a dreta i al sortir a la carretera agafarem el camí que surt just devant, el camí de Bessets de Baix, aquest camí en porta després de travessar el riu d’Auvinyà directament al poble on pujarem fins a trovar l’esglèsia de Sant Romà d’Auvinyà. Una mica mes amunt comença el camí del Mas que agafarem per anar fins a Aixirivall, a mig camí tornarem a atravessar per un pont el riu d’Auvinyà una altra vegada. Una vegada a Aixirivall agafarem el camí de la Solana amb el que baixarem directament fins a Sant Julià on tornarem al lloc d’inici.
  • Caminada amb un perfil sinuòs, alternant pujades i baixades. Cal vigilar moltíssim en cas de pluja o humitat la baixada empedrada per dins d’Aixirivall doncs es molt perillossa per relliscades i fins i tot canviar de recorregut si es donen aquestes condicions.

11 – SJ-Aixirivall-Auvinyà-Juberri-SJ

Dificultat: Baixa-Moderada

7.2 km    Inici: Plaça del Solà

+741 m  Fi: Plaça del Solà

-544 m    Durada aprox. 2h30′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça del Solà , anem cap a Sant Julià per agafar el camí d’Aixirivall, al arribar al poble girem pel primer carrer a la dreta per sortir a la carretera on la creuarem per agafar el camí de Bessets de Baix que ens portarà fins a Auvinyà, on anirem a visitar l’esglèsia de San Romà d’Auvinyà. Tornarem una mica enrera per continuar pujant direcció al Comabella però abans d’arribar-hi continuarem per la carretera asfaltada fins arribar a la carretera de la Rabassa, estem d’amunt el GR7. Pujarem per la carretera fins l’esglèsia de Sant Esteve de Juberri, després de visitar-la tornarem a baixar uns 200 m. per agafar el camí de la Senyoreta, baixarem pel camí fins a Sant Julià, abans però apart de gaudir d’un camí molt agradable podrem veure l’impresionant castanyer centenari.
  • Caminada sense cap dificultat tècnica, amb un bon desnivell acumulat i una distància considerable.

12 – GR7-Juberri-Auvinyà-Aixirivall-SJ

9.8 km    Inici: Plaça del Solà

+560 m  Fi: Plaça del Solà

-560 m    Durada aprox. 4h

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça del Solà, anirem direcció a la frontera amb Espanya, baixarem intentant seguirel m’axim les voravies que anem trovant fins gairebé arribar a l’antiga Borda Blanca, aquest punt es molt delicat doncs el camí comença al costat esquerre de la carretera si mirem en direcció baixada, està indicat amb la senyal vermella i blanca de GR. El camí en primer lloc de pista rodada ens porta fins una masia, a partir d’allí ja comença un camí de a peu, hi ha un rètol de camí de Juberri. Es un camí molt agradable entrremig de pins roigs i boixeres, deprés de passar una casa es torna a convertir amb una pista rodada, cal tenir cura que després d’una corva on hi ha una entrada a un terreny particular i unes bordes ens hem de tornar a sortir de la pista per agafar de nou un camí de a peu que ja ens portarà directament a l’esglèsia de Sant Esteve de Juberri. D’allí baixarem un 1km aproximadament per la carretera de la Rabassa i agafarem un desviament que hi ha baixant a la dreta, es una carretera asfaltadada, està senyalitzat com a GR que va fins unes masies, continuarem fins arribar a l’esglèsia de Sant Romà d’Auvinyà, una mica mes amunt agafarem el camí del Mas que ens portarà fins a Aixirivall on podrem visitar l’esglèsia de Sant Pere d’Aixirivall, baixarem pel camí d’Aixirivall fins a Sant Julià.
  • Caminada sense cap dificultat tècnica, el desnivell no es excesiu tot i que la distància es considerable i a ritme de passejada hi podem passar tot el matí.

13 – St.Martí-St.Serni-St.Pere-St-Julià

6.1 km    Inici: Plaça de la Germandat

+420 m  Fi: Plaça de la Germandat

-420 m    Durada aprox. 2h30′

DESCRIPCIO:

• Sortida de la Plaça Germandat, ens dirigim pel mig del poble fins al començament del camí de Sant Martí, agafem aquest camí que puja molt dret, per roques fermes fins a l’esglèsia, després seguim el camí que planeja fins al poble de Nagol, llavors tindrem que pujar uns 200m per la carretera fins l’esglèsia de Sant Serni, just al costat de l’esglèsia prop d’una mica de parc hi ha el camí que ens porta fins a trovar el camí de la Solana que puja de Sant Julià a Aixirivall, continuarem pel camí fins a Aixirivall on trovarem l’esglèsia de Sant Pere. Per baixar podrem fer-ho pel camí d’Axirivall que ens porta fins a Sant Julià.
  • Caminada en la que cal destacar es la pujada a Sant Martí pel seu desnivell i perill de caiguda.

COBERTURES ASSEGURANÇA DIA

Cobertures assegurança de dia contractada amb l'organització

Cobertures assegurança individual dia: 3000€ assegurança vida i invalidesa , despeses sanitaries fins 1500€